بروجردی در دیدار با وزیر دفاع افغانستان: ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان/حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی ضروری دانست.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
دیدار وزیر دفاع افغانستان با علاءالدین بروجردی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاء الدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، گفت: اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی میان دو کشور بسترهای مناسبی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات فیمابین فراهم کرده است.

وی افزود: تبادل هیئت‌های تخصصی در مجالس دو کشور می‌تواند به تبادل تجارب در عرصه قانونگذاری کمک فراوانی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این مطلب که حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است، افزود: ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده تا توان امت اسلامی را تضعیف کنند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی را عامل استقلال جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و استعدادهای بالقوه مسلمانان می‌تواند به احیای علمی و افزایش قدرت امت اسلامی در موضوعات بین‌المللی منجر گردد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان جمهوری اسلامی و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از روند صلح و برقراری ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و از هیچ اقدامی در این راستا فروگذاری نخواهد کرد.

در ادامه این دیدار طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان با قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت ایران از مردم افغانستان در طول سال‌های جهاد و مبارزه، گفت: ملت افغانستان هیچگاه میهمان‌نوازی و حمایت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع افغانستان با ابراز تأسف از سیاست‌های برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه، افزود: افغانستان در خط اول مبارزه با گروه‌های تروریستی طالبان، القاعده و داعش بوده و برای ریشه‌کنی پدیده خطرناک تروریسم و افراط‌گرایی نیاز به کمک جدی و عملی همه کشورهای منطقه و جهان است.

طارق شاه بهرامی در پایان خواستار تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان شد./

دیدگاه ها