بروجردی تشریح کرد: ابعاد مهم سیاسی تحریم آمریکا توسط دومای روسیه / زمان مقابله اتحادیه اروپا با آمریکا فرارسیده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا اقدامی است که امروز مجلس دومای روسیه انجام داد و طی آن آمریکا، توسط این مجلس مورد تحریم قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه مجلس دومای روسیه لایحه تحریم آمریکا را تصویب کرده است، اظهار داشت: تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا اقدامی است که امروز مجلس دومای روسیه انجام داد و طی آن آمریکا و متحدانی که روسیه را تحریم کرده‌اند، توسط این مجلس مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این عمل متقابل یک اصل بین‌المللی است و به طور کلی اصل عمل متقابل جز حقوق کشورها می‌باشد، بیان کرد: بنابراین شرایط به نظر می‌رسد که این راه، تنها راهی است که می‌تواند مقابل زیاده خواهی‌ها و قانون شکنی‌های آمریکا را بگیرد و با آن مقابله کند.

وی افزود: با توجه به اقدامات هنجار شکنانه آمریکا در ضدیت با برجام و اعمال تحریم‌های جدید، اروپا باید قاطعانه در برابر اقدامات آمریکا و زیاده خواهی‌های این کشور بایستد.

بروجردی ادامه داد: کشورهای اروپایی نباید اجازه دهند که هیمنه اتحادیه اروپا متشکل از ۲۷ کشور، توسط آمریکا شکسته شود و به هر صورت یک روزی باید مقابل زورگویی‌های آمریکا بایستند و به نظر می‌رسد امروز، موعد آن رسیده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران که آمادگی کامل برای برداشتن گام‌های بلند در جهت منافع ملی خود در زمینه اقدامات صلح آمیز هسته‌ای دارد نیز، راهی جز طی کردن مسیر اقدام متقابل با آمریکا را ندارد./

دیدگاه ها