در گفت‌وگو با خانه‌ملت مطرح شد: ارزیابی بروجردی از خواسته ۱۰۰ فعال سیاسی برای مذاکره ایران و آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر دشمنی آمریکا با ایران، گفت: چنین درخواستی در این مقطع تفسیری جز خودباختگی این افراد در برابر آمریکا ندارد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
علاالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به نامه ۱۰۰ نفر از  فعالان سیاسی خطاب به مسوولان عالی رتبه نظام و درخواست بازنگری در تصمیمات اساسی و مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: در طول چهار دهه گذشته و از دوران حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و در دوره رهبری کنونی مقام معظم رهبری شاهد افراد خودباخته در برابر آمریکا بودیم.

تبدیل آمریکا به دولت منفور و هنجارشکن در عرصه بین المللی

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعتبارشان را نزد هم پیمانان خود از دست داده و به عنوان دولت منفور و هنجارشکن در عرصه بین المللی از آنها یاد می‌شود. تا به حال وضعیت آمریکا در عرصه جهانی به این میزان بد و در حالت انزوا قرار نداشته است.

دشمنی آمریکا در طول انقلاب به ایران ثابت شده است

وی افزود: خط سیاسی نظام با منطق بسیار قوی در این زمینه روشن است؛ آمریکا دشمن ملت ایران بوده و این دشمنی را در طول انقلاب به اثبات رسانده است.

درخواست مذاکره در مقطع کنونی از سر خودباختگی در برابر آمریکا است

بروجردی ادامه داد: هدفگذاری آمریکا با خروج از برجام در جهت تعمیر دوباره تحریم علیه ملت ایران نشان از دشمنی افزون‌تر آمریکا با ملت و جمهوری اسلامی ایران است. با این حال چنین درخواستی در این مقطع تفسیری جز خودباختگی در برابر آمریکا ندارد و این خواب هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ملت ایران بارها نشان دادند که چنین تفکر و دیدگاهی مخالف بوده لذا این  این اقدام از موضع ذلت در برابر آمریکا است و کاملا مردود است.

 نویسندگان این نامه با اشاره به «از دست رفتن فرصت مناسب» دولت باراک اوباما از مسوولان تصمیم‌گیر نظام خواسته‌اند «فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با امریکاست تا قدمی در راه‌حل مشکلات و اختلافات برداشته شود».در این نامه تاکید شده که این مذاکرات «می‌تواند با قدرت و از موضع حفظ منافع ملی دنبال شود» و «در صورت هرگونه زیاده‌خواهی یا عدم ارایه تضمین برای پابرجا ماندن تعهدات، راه بازگشت همیشه باز است»./

دیدگاه ها