بروجردی:ترامپ در دیدار با پوتین چه امتیازی به روس‎ها داد؟/دلایل افول آمریکا در مقابل قدرت‌های نوظهور چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آمریکا دوران بدی در عرصه بین المللی می گذارد و عملا با چالش قدرت های نوظهور مانند چین و روسیه مواجه است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص دیدار روسای جمهور روسیه و ایالات متحده آمریکا و تاثیر آن بر مسائل منطقه، گفت: باید اذعان کرد آمریکا دوران بدی در عرصه بین المللی می گذارد و عملا با چالش قدرت های نوظهور مانند چین و روسیه مواجه است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد که دولت کنونی آمریکا به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی با همپیمانانی مانند فرانسه و کانادا، یکی از منزوی‌ترین دولت را برای افکار عمومی دنیا ترسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ در شرایط کنونی نمی تواند از ظرفیت های آمریکا بهره ببرد و این مهم موجب شده نتوانند به اهدافشان دست یابند، ادامه داد: بنابراین می توان گفت که وضعیت آمریکا در بین کشورهای مختلف از جمله روسیه مناسب نیست و این جایگاه روز به روز در حال افول است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هزینه های زیاد ایالات متحده در جنگ های نیابتی و همچنین مستقیم در منطقه موجب شده این کشور با چالش اقتصادی روبرو شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست تحولات رخ داده در منطقه نیز به هیچ عنوان برای آمریکا سودی نداشته است که مسئله نابودی داعش در سوریه مصداق بارز و روشنی است.

بروجردی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی کشورهایی مانند روسیه و چین عملا نوعی از موازنه قدرت در مسائل اقتصادی، سیاسی، راهبردی و غیره با ایالات متحده رقم زده است، افزود: حضور روسیه در ائتلاف ضدتروریستی و مبارزه با گروه تکفیری داعش در منطقه نشان داد که آمریکا با ضعف مواجه است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد موضع ترامپ در دیدار و مذاکره با پوتین، موضوع ایالات متحده از ناحیه قدرت نبوده است که این امر نیز بیانگر افول این کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در این بین اشاره ترامپ به مسئله عدم دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله تند منتقدان ایالات متحده به وی، امتیاز بزرگی بود که از سوی وی به روس ها داده شد./

دیدگاه ها