بروجردی:ایران، روسیه و ترکیه زمینه تدوین قانون اساسی سوریه را مهیا کردند/ دمیستورا بر اسب زین شده سوار نشود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سعی می‌کند بر اسب زین شده سوار شود و تبلیغاتی را در زمینه تهیه قانون اساسی سوریه ارائه کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه سازمان ملل، ایران را به مذاکرات «قانون اساسی سوریه» دعوت کرده است، اظهار داشت: ۳ کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برای تدوین قانون اساسی سوریه تلاش کردند که طبیعتا در این زمینه نظر دولت سوریه محوریت داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تهیه قانون اساسی جدید برای سوریه از توافقات صورت گرفته در مذاکرات آستانه می‌باشد که بین ۳ کشور و سوریه انجام شده است.

وی افزود: تصور من این است که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سعی می‌کند بر اسب زین شده سوار شود و تبلیغاتی را در زمینه تهیه قانون اساسی سوریه ارائه کند زیرا نقش ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه در کاهش بحران سوریه و حل مشکلات این کشور، غیر قابل انکار است.

بروجردی ادامه داد: عملا سازمان ملل متحد نتوانست وظیفه خود را برای حل بحران ۷ ساله تحمیلی به ملت سوریه ایفا کند، همچنین سازمان ملل متحد در مورد درگیری‌های نظامی داخلی و در خصوص آوارگان جنگ سوریه نیز نتوانست نقش مثبتی را ایفا کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری‌های ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه بیشترین نقش را در حل مشکلات سوریه داشته است، در نهایت این ملت سوریه است باید نسبت به سرنوشت خود تصمیم گیری کند و قانون اساسی با رای ملت سوریه شکل می‌گیرد./

دیدگاه ها