بروجردی:همه کشورهای عربی منطقه با سیاست‌های آمریکا هم‌داستان نمی‌شوند/ شورای همکاری‌ خلیج فارس مجری منافع آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شورای همکاری‌ خلیج فارس مجری منافع آمریکا در منطقه است، گفت: با این حال همه همه کشورهای عربی منطقه با سیاست‌های تهدید آمیز آمریکا علیه ایران هم‌داستان و همراه نمی‌شوند.
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تاکید وزارت خارجه آمریکا بر اتحاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران، گفت: شأن کشورهای اسلامی بالاتر از آن است که فرمانبر کشور غیر اسلامی دیکتارتوری چون آمریکا باشند، خداوند متعال در قرآن هم بر زندگی مومنان با عزت و نرفتن زیر بار ذلت تاکید کردند.

تهدید ایران از سوی آمریکا ادعایی تکراری و بدون نتیجه

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر این چنین ادعاهایی در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران دیده و شنیده شده، آمریکا در تمام این سال‌ها خرده فرمایش‌های اینچنینی فراوانی داشته گرچه به دلیل القاء ایران هراسی در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پایگاه به دست آوردند و صدها میلیارد دلار سلاح فروختند.

دوستان ایران در منطقه اجازه نفوذ آمریکا در بین همه کشورهای عربی را نمی‌دهند

وی افزود: آمریکایی‌ها منافع نامشروع خود را در سایه سیاست دروغین ایران هراسی به برخی از کشورهای منطقه تحمیل کردند اما جمهوری اسلامی ایران در همین شرایط هم رابطه خوبی با برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد لذا آمریکا نمی‌تواند این کشورها را علیه ایران متحد و هم داستان کند.

بروجردی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران توانمندتر از آن است که تحت تاثیر تهدیدهای منطقه‌ای، سیاست‌های اصولی خود را تغییر دهد. ایران مدافع جهان اسلام، کشورهای اسلامی، مظلومان و مستضعفان در جهان است، این سیاست ثابت بوده و در قانون اساسی نیز قید شده است.

عدم تغییر سیاست اصولی جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات آمریکا

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سیاست‌های اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران با ادعاها و تهدیدات آمریکا تغییر نخواهد کرد کما اینکه آمریکایی‌ها به موجب چنین فرمایشاتی پاسخ قاطع از ما خواهند دید، همچنان که آمریکایی‌ها در عراق و فلسطین و امروز هم در یمن شکست خوردند.

شورای همکاری‌ خلیج فارس مجری منافع آمریکا در منطقه

وی در توضیح نقش شورای همکاری‌ خلیج فارس در برابر چنین تهدیداتی، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از اعضای این سازمان مجری منافع آمریکا در منطقه هستند، نمی‌توان انتظار نقش آفرینی موثر از این سازمان به نفع جمهوری اسلامی ایران داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر شورای همکاری‌ خلیج فارس مدت‌ها است که به دلیل وابستگی عربستان سعودی به آمریکا خاصیت خود را از دست داده و هیچ نقش مثبتی در حفظ منافع امت اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به اتحاد علیه ایران فراخواند. در همین رابطه، «هدر نائورت» سخنگوی این وزارت‌خانه مدعی شد: اتحاد کشورهای (عرب) حاشیه خلیج فارس در راستای برآورده کردن منافع مشترک مبنی بر مقابله با نفوذ بدخواهانه ایران، مبارزه با تروریسم و تضمین آینده‌ای توأم با رفاه برای همه شرکای منطقه‌ای واشنگتن، ضروری است./

دیدگاه ها