ایران در صورت لزوم، غنی‌سازی را با توان بیشتری شروع می‌کند/ ایران عمل اروپا را می‌بیند نه حرف را

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با تئوری نمی‌توان میزان اجرای تعهدات اروپا در چهارچوب برجام را ارزیابی کرد، ایران از هیچ اقدامی، غیراز عمل اروپا به تعهدات خود، راضی نمی‌شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ادامه همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در راستای تامین منافع ایران در برجام، اظهار داشت: برجام معادله‌ای دو طرفه بوده و طبیعتا اگر یک طرف این معادله دچار اجرای تعهدات خود را متوقف کند، طرف دوم نیز طبیعتا نباید به تعهدات خود عمل کند.

اروپایی‌ها به ازای تخلف آمریکا برای خروج از برجام باید تعهدات خود را اجرا کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد آمریکا در برجام، بیان کرد: آمریکایی‌ها در راستای اجرای برجام، تخلفی بزرگ و کاری خلاف قانون و موازین بین‌المللی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران نیز می‌توانست از برجام خارج شود ولی اروپایی‌ها تقاضا کردند تا ایران در این توافقنامه باقی بماند، افزود: در مقابل خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها باید بتوانند استوار و مستحکم به اجرای تعهدات خود بپردازند.

ایران در صورت تصمیم بر شروع غنی‌سازی، با توان بیشتری کار می‌کند

بروجردی ادامه داد: اروپایی‌ها باید منافع جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب برجام را تامین کنند، در غیر اینصورت طبیعی است که برجام پایه‌های لرزانی پیدا کند و در این مسیر امکان دارد هر اتفاقی رخ دهد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در صورت عدم تامین منافعش در چهارچوب برجام، غنی سازی را از سر می‌گیرد، گفت: اگر ایران بخواهد به غنی‌سازی مجدد روی آورد، قطعا با توان بیشتری این کار آغاز خواهد شد.

ایران غیر از اجرای تعهدات اروپا در چهارچوب برجام، حرف دیگری را نمی‌پذیرد

وی با اشاره به جلساتی که بین تیم‌های کارشناسی ایران و اروپا برگزار می‌‎شود، افزود: نشست‌هایی بین ایران و اروپا برگزار می‌شود تا در خصوص اینکه اروپایی‌ها چگونه به تضمین‌هایی که داده بودند، تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صحنه عمل همه چیز مشخص می‌شود و با تئوری نمی‌توان میزان اجرای تعهدات اروپا در چهارچوب برجام را ارزیابی کرد، اظهار داشت: ایران از هیچ اقدامی غیراز عمل اروپا به تعهدات خود راضی نمی‌شود و غیر از این را نمی پذیریم./

دیدگاه ها