بروجردی در دیدار با معاون وزیر تجارت کره شمالی بیان کرد: شناسایی توانمندی‌ها و تبادل تجارب گامی در جهت رفع نیازمندی‌های دو ملت

بروجردی گفت: برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی و عملیاتی کردن توافقات، همکاری علمی و تبادلات دانشجویی همکاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، شیلات و فناوری به افزایش سطح مناسبات فیمابین منجر خواهد شد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
علاالدین بروجردی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در ادامه سفر هیات پارلمانی کشورمان با ری کوانگ گان معاون وزیر تجارت کره شمالی دیدار و مذاکره کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به بسترهای فراوان اقتصادی و تجاری در دو کشور گفت: ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی در ایران و کره شمالی وجود دارد که باید با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از آن در راستای  منافع دو ملت اقدام کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی  با بیان اینکه باید از فرصت تحریم برای توسعه و گسترش مراودات فیمابین بهره برد، افزود: تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ملت ایران و کره شمالی فرصتی برای خودکفایی و اتکاء به توانمندی‌های داخلی در دو کشور است.

وی تأکید کرد: باید با شناسایی توانمندی‌ها و تبادل تجارب به رفع نیازمندی‌های دو ملت اقدام نماییم.

بروجردی تأسیس نمایشگاهی دائمی محصولات ایرانی در پیونگ یانگ را فرصتی برای ارتقا سطح همکاری اقتصادی و تجاری میان دو کشور دانست و تصریح کرد: برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی و عملیاتی کردن توافقات، همکاری علمی و تبادلات دانشجویی میان موسسات آموزش عالی، همکاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، شیلات و فناوری به افزایش سطح مناسبات فیمابین منجر خواهد شد.

ری کوانگ گان معاون وزیر تجارت کره شمالی با تشریح توانمندی‌های کشورش بر سرعت بخشیدن به روابط اقتصادی دو کشور تأکید کرد و گفت: سیاست کره شمالی ارتقا سطح زندگی مردم کره شمالی بوده و توسعه اقتصادی‌، تکنولوژی و آموزش در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی ، تکنولوژی و فناوری در جمهوری اسلامی ایران افزود: پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف می‌تواند الگویی مناسب برای کره شمالی با اتکا به منابع و توانمندی های داخلی باشد.

 کوانگ گان در پایان بر همفکری و گفت‌وگوهای بیشتر با مدیران اقتصادی و بازرگانی ایران جهت توسعه و گسترش مراودات اقتصادی و رفع موانع موجود تأکید کرد./

دیدگاه ها