بروجردی در دیدار با سفیر کره­ شمالی مطرح کرد:ضرورت توسعه همکاری­ ها جهت کاهش آثار تحریم­ های ظالمانه آمریکا علیه دو کشور

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-  کره ­شمالی گفت: ظرفیت­ های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که باید با برنامه ­ریزی دقیق و مناسب از این فرصت ها در جهت منافع ملی دو کشور بهره برد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
دیدار بروجردی با گانگ سام هیون سفیر کره شمالی در ایران

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کانگ سام هیون سفیر کره ­شمالی در تهران   (چهارشنبه ۲۱ آذر ماه) با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- کره ­شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی با مثبت ارزیابی کردن سفر هیأتی از گروه دوستی پارلمانی کشورمان به پیونگ یانگ گفت: ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور می­تواند تسهیل کننده مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین باشد.

 رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- کره­شمالی بر ضرورت توسعه همکاری­ها در زمینه­های مختلف، جهت کاهش آثار تحریم ­های ظالمانه اعمال شده آمریکا علیه دو کشور تأکید و تصریح کرد: ظرفیت­ های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که باید با برنامه­ ریزی دقیق و مناسب از این فرصت­ ها در جهت منافع ملی دو کشور بهره برد.

بروجردی در پایان بر اهمیت اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی، تبادل دانشجو میان دانشگاه ­های دو کشور، همکاری در بخش معادن، فراهم کردن و تسهیل حضور بخش خصوصی در سرمایه­گذاری­های مشترک، تأسیس نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در کره شمالی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار کانگ سام هیون سفیر کره­ شمالی در تهران روابط تاریخی دو کشور را دوستانه و رو به رشد دانست و گفت: استفاده بهینه از بسترهای موجود اقتصادی و کشاورزی در کره­ شمالی و ایران میتواند به گسترش مناسبات هرچه بیشتر منجر گردد.

وی سفر هیأتی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به پیونگ یانگ را با اهمیت خواند و افزود: توسعه مراودات میان کشورهای مستقل دنیا در برابر فشار و تحریم­ های آمریکا به ارتقا سطح مناسبات و کاهش آثار تحریم­های اعمال شده کمک خواهد کرد.

سفیرکره ­شمالی در پایان جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و جهان دانست و گفت: پیشرفت­ های نظامی، علمی و فناوری

دیدگاه ها