بروجردی:مساله سوریه در ابعاد نظامی و سیاسی بدون حضور ایران حل شدنی نبود/اراده ملت باید قانون اساسی سوریه را تایید کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اراده ملت سوریه باید نسبت به قانون اساسی جدید این کشور اعمال شود، همچنین دولتی که منتخب مردم سوریه است باید تعهدات این روند را پیگیری کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت، نقش جمهوری اسلامی ایران در سوریه، اظهار داشت: تحولات سوریه به جایی رسیده است که طراحی آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای، اروپایی و رژیم صهیونیستی شکست خورده و عملا داعش نیز دیگر نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد که همه این اتفاقات به دلیل حضور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مساله سوریه در ابعاد نظامی و سیاسی بدون حضور ایران حل شدنی نبود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله سوریه در ابعاد نظامی و سیاسی بدون حضور جمهوری اسلامی حل شدنی نبوده و نیست، بیان کرد: هرگاه تعریضی به حضور نیروهای ایران در سوریه نشان داده شده، دولت سوریه نیز اعلام کرده که تحولات سوریه بدون حضور ایران روند مثبتی پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: پسوند این جمله مسئولان سوری، همیشه این بوده که نیروهای حاضر در سوریه که به صورت غیر قانونی ورود کرده‌اند، حضور و آثار حضور آن‌ها به نفع سوریه نبوده است.

حضور مستشاری ایران در سوریه بنا به دعوت دولت قانونی این کشور بوده است

بروجردی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حضور مستشاری که داشته بنا به دعوت دولت سوریه بوده و نقش ایران قانونمند و منطقی بوده است.

هیچ نسخه‌ای منهای اراده ملت سوریه برای قانون اساسی این کشور عملی نمی‌شود

این نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای تهیه قانون اساسی سوریه، اظهار داشت: هیچ نسخه‌ای منهای اراده ملت و ساختار سیاسی سوریه، برای حل مشکلات سوریه نافذ نخواهد بود و عملی نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اراده ملت سوریه باید نسبت به قانون اساسی جدید این کشور اعمال شود، همچنین دولتی که منتخب مردم سوریه است باید تعهدات این روند را پیگیری کند./

دیدگاه ها