بروجردی با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری: «گام دوم انقلاب» سیاستی راهبردی و منشا تحولات عظیم آینده کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی و گام دوم بعد از تحولات بسیار مهمِ چهار دهه گذشته، سیاست راهبردی مهمی است که می‌تواند منشأ تحولات عظیم آینده جمهوری اسلامی ایران باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

علاء الدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری که خطاب به ملت ایران صادر شده، اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گام دوم بعد از تحولات بسیار مهمِ چهار دهه گذشته، سیاست راهبردی مهمی است که می‌تواند منشأ تحولات عظیم آینده جمهوری اسلامی ایران باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکات بسیار برجسته‌ای در این بیانیه مقام معظم رهبری وجود داشت، بیان کرد: تولد نظام جمهوری اسلامی ایران در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاد که جهان دارای نظام دو ابر قدرت شوروی و آمریکا بود.

آمریکا سیر نزولی قدرت خود را طی می‌کند

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست عرض اندام قدرتمندانه اسلام را در قالب انقلاب در برابر هر دو ابرقدرت به نمایش بگذارد و این مهمترین تحول تاریخ معاصر بود و از آن زمان تاکنون یکی از دو ابرقدرت یعنی اتحاد جماهیر شوروی فروپاشیده و آمریکا نیز به عنوان ابرقدرت دیگر، سیر نزولی خود را طی می‌کند که منجر به افول قدرت آمریکا در همه ابعاد می‌شود.

بروجردی ادامه داد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایه‌اش اسلام و دارای پویایی است طبیعتا این نظام، انقلابی و پایدار برای همیشه خواهد بود و مانند سایر انقلاب‌های تاریخ معاصر، بعد از تشکیل نظام محافظه کار شدند و ماهیت خود را از دست داده‌اند ، جمهوری اسلامی ایران با همان روحیه انقلابی دهه اول انقلاب در دهه پنجم عمر خود نیز در بسیاری از تحولات داخلی و خارجی نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران با جدیت بر اصول خود پایبند است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اصول خود به شدت پایبند است و به هیچ وجه عدول نمی‌کند و در مرزبندی با دشمنان نیز بسیار حساس است، ما حساب دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را کاملا جدا می‌دانیم و معتقدیم با قدرت باید در مقابل نظام سلطه بایستیم.

جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه گلوله اول را شلیک نکرده است

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در هیچ معرکه‌ای خود آغاز کننده نبوده و گلوله اول را شلیک نکرده است و در بسیاری از تحولات ۴۰ سال گذشته نیز پیوسته سیاست راهبردی دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان را داشته و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر این موضوع تاکید داشته است، ایران همواره مظلوم واقع شده اما علیرغم دشمنی‌ها، با قدرت پوز همه قدرت‌های جهانی را به خاک مالیده است، عملکرد ایران در بحران‌های سوریه و عراق نیز نشان دهنده همین واقعیت است.

بروجردی اظهار داشت: در بخش دیگری از بیانیه مقام معظم رهبری، ایشان با نسل آینده و جوانان انقلاب سخن گفته‌اند و فرموده‌اند، از انقلاب خود حراست کنید و به تحقق آرمان انقلاب یعنی ایجاد تمدن ایرانی اسلامی باید کمک کرد که این یک سیاست مهم و راهبردی است.

تجربه نیروهای انقلابی باید برای ساخت تمدن اسلامی در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران موردذ استفاده قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درست شناختن گذشته نیز از دیگر تاکید مقام معظم رهبری است تا از گذشته درس بگیریم و از تجربه نیروهای انقلابی بهره بجوییم، بیان کرد: حقیقت را نمی‌توان از دشمن و پیاده نظامش شناخت و باید به دشمن بی‌اعتماد باشیم.

وی افزود: ما انقلاب را از صفر شروع کردیم و در برابر همه توطئه‌ها ایستادیم بدون اینکه تجربه دیگری داشته باشیم و این یک واقعیت انقلاب اسلامی است و در این مسیر نیز هزینه های بسیار زیادی پرداخت شده اما جمهوری اسلامی ایران محکم ایستاد و توانست از گذرگاه سختِ بحران‌های داخلی و جنگ تحمیلی عبور کند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اسلام با قدرت در مقابل دشمنان ایستاده است

بروجردی ادامه داد: امروز جهان عملا شاهد دو قطبی اسلام و استکبار است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اسلام با قدرت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده است، انقلاب اسلامی موجب سربلندی ایران و ایرانیان است و تاسیس این نظام از افتخارات ملت ایران است.

انقلاب اسلامی ایران به یک انحطاط طولانی تاریخی پایان داد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به یک انحطاط طولانی تاریخی پایان داد و رژیم ستمشاهی که مایه ننگ بود از بین رفت. در این دوران تمامیت ارضی ایران از دست رفت و بیش از نیمی از خاک کشور ما تجزیه شد. همچنین در نتیجه پیروزی انقلاب ۵۷، یک نظام اسلامی مردم سالار حاکم شد و رژیم ستمشاهی که عامل آمریکا بود را ساقط کرد، از دیگر ویژگی‌های مثبت نظام این است که مبتنی بر دستور الهی نظام ولایت فقیه است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باور ملی ایرانیان بر این شد که “ما می‌توانیم” و با همین باور ملی توانستیم بسیاری از کاستی‌های کشور را جبران کنیم و در عرصه‌های راهبردی و نظامی پیشرفت کردیم.

نهضت علمی کشور با استقرار نظام اسلامی در ایران آغاز شد

بروجردی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نهضت علمی کشور آغاز شد زیرا درگذشته هیچ رتبه و جایگاهی در عرصه علمی بین سایر کشورهای جهان نداشتیم اما امروز می‌توانیم ماهواره بسازیم و بر دانش هسته‌ای از صفر تا صد مسلط شده‌ایم، بسیاری از دانش‌های نوین جهان که در انحصار قدرت‌های دنیا بود را به دست آورده‌ایم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم صاحب حق تعیین سرنوشت شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم صاحب حق تعیین سرنوشت شدند و مشارکت جدی دارند تا جایی که به تعداد سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته انتخابات برگزار کرده‌ایم و این نشان دهنده مشارکت مردم در حق تعیین سرنوشت است.

وی افزود: بینش سیاسی مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به طرز شگفت‌آوری افزایش پیدا کرده است و مردم از کلیه تحولات کشور و جهان آگاه هستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر عدالت خواهی ایجاد شد

بروجردی ادامه داد: یکی دیگر از فواید انقلاب اسلامی ایران این است که مسیر عدالت خواهی ایجاد شده اگرچه حرکت در این مسیر بسیار کُند است، اما باید تلاش بسیار گسترده‌ای در آغاز دهه پنجم انقلاب انجام دهیم تا عدالت را جایگزین ظلم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به قشرهای ضعیف جامعه امروزه بیشتر شده است، گفت: تفاوت امروز بالای شهر و پایین شهر تهران به هیچ وجه قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست زیرا توجه ویژه‌ای به لحاظ عمران شهری در مناطق پایین شهر تهران صورت گرفته، نکته دیگر این است که نسلی انقلابی و متدین تربیت شده که نمود آن را در بسیج و نیروهای انقلابی می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی افزود: در زمان حکومت پهلوی، رژیم صهیونیستی در ایران سفارت داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفرای آن‌ها اخراج شدند و این ظرفیت در اختیار فلسطینیان قرار گرفت، نباید فراموش کرد که ۶۰ هزار مستشار آمریکایی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران اخراج شدند.

بروجردی اظهار داشت: تربیت نیروهای اسلامی مستعد امروز تبدیل به سرمایه‌ای بسیار مهم شده است که در برداشتن گام‌های بعدی این سرمایه می‌تواند بسیار موثر باشد.

تجدد حیات علمی کشور باید با سرعت بالاتری انجام شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجدد حیات علمی کشور را نیز مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید با سرعت بالاتری انجام دهیم، در معنویت و اخلاق نیز باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم تا خلاءهای موجود برطرف شود.

وی افزود: در اقتصاد نیز باید گره‌های کور وضعیت اقتصاد کشور را باز کنیم که تحقق این امر نیازمند تلاش بسیار زیادی است، در راه عدالت و مبارزه با فساد نیز باید بسیار جدی عمل کنیم تا عدالت جایگزین ظلم شود.

عزت ملی کشور باید در روابط خارجی حفظ شود

بروجردی اظهار داشت: عزت ملی کشور نیز باید در روابط خارجی حفظ شود، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه نمی‌تواند با آمریکای مستکبر و زورگو مذاکره کند، برخی از کشورهای اروپایی نیز در همین چارچوب می‌گنجند، اما باید با همه دنیا رابطه خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت سبک زندگی ایرانی – اسلامی نیز موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد./

دیدگاه ها