بروجردی با اشاره به نقش مهم نیروهای مسلح در ساماندهی مشکلات سیل های اخیر رئیس جمهور با انتقادهای غیرقابل قبول وحدت نیروهای نظام را زیر سوال نبرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: ما نباید این اقدامات نیروهای مسلح را با انتقادهای غیرقابل قبول زیر سوال ببریم از جمله اقدامی که فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت ایجاد راه فرار آب در آق قلا انجام داد، در راستای نجات مردم بوده و نباید در حد رییس جمهور از چنین اقداماتی انتقاد شود تا وحدت و همبستگی نیروهای نظام را تحت الشعاع قرار دهد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
 دیدار علاءالدین بروجردی با جمعی از مردم شهرستان بروجرد

علاء الدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: تجربه سیل های گسترده اخیر و بارندگی های پیش بینی نشده نشان داد که احداث سدها چقدر می تواند در پیشگیری از تخریب شهرها و ایجاد خطرات تاثیرگذار باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود :متاسفانه در ایران علی رغم سدهای متعددی که در اختیار داریم ، حجم کنترل آب مجموعه سدها بسیار محدود است به طور مثال تصور می کنم مجموعه سدهای ایران به یکی از سدهای ترکیه – سدآتاتورک با حجم ۵۰ میلیالرد مترمکعب آب را کنترل می کند- ظرفیت دارد.
وی ادامه داد: در بروجرد هم از قبل از انقلاب مطالعات سد گل رود انجام شده بود و در همه دهه های بعد از انقلاب همیشه دولت ها در احداث آن تعلل نمی دودند و سد بسیار مهمی است امدیواریم دولت و وزیر نیرو که در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد کار احداث سد گل رود را در دستور کار قرار دهند .
بروجردی با بیان این که وزیر نیرو مطرح کرده اند که کشور وارد دوره ترسالی شده است ، تاکید کرد: فرض بر این است که در سال های آینده وضعیت مشابهی است بنابراین باید از همه روش ها برای تسریع در تکمیل سدهای در دست احداث  و ایجاد سدهای جدید استفاده کرد.
وی ادامه داد :همچنین باید در جهت رفع اشکال اشتباهات متعدد گذشته اقدام کرد از جمله پرشدن مسیلی که سی سال قبل در شیراز توسط شهرداری وقت این شهر پر شده بود و در شرایط فعلی  موجب شد تعدادی جان خود را از دست بدهند.
بروجردی در این خصوص خاطر نشان کرد: این مسیل ها از قدیم الایام وجود داشته است و در بسیاری از شهرها از جمله شهر قم یا آن را تبدیل به پارکینگ کردند یا سازه ساخته اند و این موجب شده در زمان سیل آب نتواند در مسیل خود قرار بگیرد و اشکال آفرینی کند.
در حوادث غیرمترقبه از جمله آنچه در گرگان و آق قلا به طور مشخص رخ داد، نیروهای مسلح  به دستور مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی را ایراد کردند ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش جمهوری اسلامی و ناجا با نیروهای مهندسی خوبی که در اختیار دارند به مساله وارد شده و اقداماتی را انجام دادند.
وی تاکید کرد: ما نباید این اقدامات را با انتقادهای غیرقابل قبول زیر سوال ببریم از جمله اقدامی که فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت ایجاد راه فرار آب در آق قلا انجام داد ، این اقدامات در راستای نجات مردم بوده و نباید در حد رییس جمهور از چنین اقداماتی انتقاد شود تا وحدت و همبستگی نیروهای نظام را تحت الشعاع قرار دهد.
بروجردی خاطر نشان کرد : به نوبه خودم از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر می کنم که در بالاترین سطح به مردم خدمت رسانی انجام دادند./

دیدگاه ها