بروجردی: ایران سیاست دوستانه خود با کشور های آمریکای لاتین را ادامه می دهد

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و حیات خلوت آمریکایی ها روابط خوب و دیرینه دارد و از مواضع آنها در مقابله با آمریکا حمایت کرده و به این سیاست ادامه می دهد.

 

 

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در ونزوئلاجهت شرکت در اجلاس کشورهای عضو  جنبش عدم تعهد گفت : این جنبش  یک ظرفیت سیاسی عظیم از کشور های مستقل است که برای مقابله با نظام دو قطبی تشکیل شده است و در کنار هم قدرت و توانایی خوبی را ایجاد کرده اند که می توانند در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی از آن بهره ببرند.

وی افزود: آمریکا باید بپذیرد که نفوذ او در دنیا رو به کاهش است و فرصت برای یکجانبه گرایی و انحصار طلبی تمام شده است و اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا محل خوبی مقابله با این سیاست است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: دولت آمریکا در طول سالیان اخیر عراق، افغانستان، سوریه و یمن را وارد بحران کرده و امنیت دنیا را به مخاطره انداخته است، از این رو باید همه کشورهای مستقل دنیا سیاستی برای مقابله با این اقدامات داشته باشند./

دیدگاه ها