چندین برابر شدن حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه و چین در تحریم‌های قبلی؛ شرکت‌های آمریکایی می‌توانند وارد بازار ایران شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است آمریکا پیش از اینکه ایران را تحریم کند، شرکت‌های آمریکایی را تحریم کرده است و در صورتی که این شرکت ها تمایل داشته باشند می‌توانند روابط تجاری با ایران را از سربگیرند.

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتدرباره صحبت های وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است، گفت: آمریکا و اروپا پیش از اینکه ایران را تحریم کنند، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی را تحریم کردند.

چندین برابر شدن حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه و چین در تحریم‌های قبلی آمریکا

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم‌های دور قبلی آمریکا و اروپا باعث شد، حجم ارتباطات و مبادلات تجاری ایران با روسیه، چین و سایر کشورها چندین برابر شود.

ایران مشکلی در برقراری مبادلات تجاری و اقتصادی با شرکت های آمریکایی و اروپایی ندارد

وی اظهار کرد: اگر شرکت‌های آمریکایی و اروپایی جرات کرده و در مقابل تحریم‌های ترامپ ایستاده و خواستار ورود به بازار ایران شوند، ما مشکلی در برقراری مبادلات تجاری و اقتصادی با آنها نداریم.

در صورتی که شرکت‌های اقتصادی آمریکا جرات همکاری با ایران را داشته باشند ما آن را یک ظرفیت می‌دانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران با مردم آمریکا مشکلی ندارد بلکه مشکل ایران، سیاست‌های ترامپ و دولت آمریکا است، خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکت‌های اقتصادی آمریکا جرات همکاری با ایران را داشته باشند ما آن را یک ظرفیت می‌دانیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شرکت‌های آمریکایی می‌توانند وارد بازار ایران شوند و درهای ایران به روی آنها باز است.

ما از سرمایه‌گذاری تمام کشورها در ایران استقبال می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران در ارتباطات تجاری و اقتصادی تنها رژیم جعلی صهیونیستی را مستثنی می‌داند و از سرمایه‌گذاری تمام کشورها در ایران و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آنها، استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد ظریف در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا مطرح کرد: آمریکا خودش را از بازار ایران محروم کرده است، بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است./

دیدگاه ها