بروجردی با نامعتبر دانستن قطعنامه پایانی: پیش‌نویس ضدایرانی نشست سران سازمان همکاری اسلامی،نقطه منفی حیثیت این سازمان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است سعودی‌ها به‌دنبال سلب اجازه دفاع از ملت‌های مستضعف از سوی ایران هستند و از طریق سران سازمان همکاری اسلامی اعمال نفوذ می‌کنند.


علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه عربستان در رأس سازمان همکاری اسلامی به عاملی برای تفرقه در جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: ادبیات پیش‌نویس بیانیه پایانی سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در کنار غیرمنطقی و بی‌اعتبار بودن نشانه هایی از دخالت عربستان نه تنها در امور داخلی کشورهای اسلامی بلکه خلاف تمام مقررات بین المللی را دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حکام سعودی حدود یک سال است هزاران زن و کودک یمنی را به خاک و خون کشیده اند، عنوان کرد: عملکرد عربستان در قبال بحرین نیز مشابه یمن بوده و رفتار غیرانسانی این رژیم به مثابه خوی وحشیانه رژیم صهیونیستی می ماند که در حال قتل عام مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین است.

وی همچنین محکومیت جمهوری اسلامی ایران در پیش‌نویس بیانیه پایانی سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی را مسئله‌ای انحرافی دانست و بیان داشت: اتهام دخالت ایران در مسائل داخلی کشورهای اسلامی با هدف انحراف افکار عمومی جهان از دخالت‌ها و تجاوزات نظامی عربستان در یمن، بحرین و سوریه انجام شده است.

بروجردی در ادامه پیش‌نویس بیانیه پایانی سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی را غیرمعتبر خواند و بیان داشت: متاسفانه این پیش‌نویس مبنای تصمیم‌گیری کشورهای اسلامی قرار خواهد گرفت که نقطه منفی برای حیثیت سازمان همکاری اسلامی به شمار می رود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه ائتلاف ضد یمن به جای اینکه علیه رژیم صهونیستی شکل بگیرد علیه یک کشور مظلوم اسلامی شکل گرفته است و قابل قبول نیست، گفت: اگر کشور دیگری به غیر از عربستان در یمن دست به جنایت می‌زد سازمان ملل متحد و آمریکا قطعا سران آن کشور را به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه می‌کردند اما عربستان با سوءاستفاده از دلارهای نفتی بر دیگر کشورها اعمال نفوذ کرده و در تلاش است اجازه دفاع از حقوق ملت‌ها را از جمهوری اسلامی ایران و دول حامی مستضعفان سلب کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن محکوم کردن بی‌تفاوتی حکام عربستان نسبت به فاجعه فرودگاه جده، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران اقدامات قضایی لازم را در خصوص افراد خودسر حمله کننده به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد انجام داده و رسما نیز با هرگونه تندروی مخالفت کرده اما حکام سعودی بعد از چندین ماه هنوز اقدام شنیع پلیس این کشور در تعهدی به دو جوان ایرانی را محکوم نکرده و دلایل فاجعه مکه و منا را تشریح نکرده است.

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها